#1 2010-12-28 23:15:19

 wynalazek125

http://img707.imageshack.us/img707/913/ruox.png

Skąd: Holand
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 209
Punktów :   16 
Serwer: BexTexMT2
Królestwo: Shoor(czerwoni :D)
Poziom: 125lvl (GM)
Profesja: Co mam tu wpisac??
WWW

[MEGA TUT]Jak Edytowac Textury NP:Zbroje BRONIE ITD!!!

Witam
Chcę Wam przedstawic tutorial jak edytowac textury, łatwiej i wygodniej niż to było opisane w innych tutach
Wiec do dzieła

1. Potrzebne programy
- Gimp + Plugin DDS > do edycji oraz zapisu plików .dds
http://www.gimp.org/downloads/

Plugin:
http://www.przeklej.pl/plik/dds-exe-001c0l5nd12l2j6

Skan:
http://www.virustotal.com/file-scan/rep … 1281518140

- IrfanView > do podglądu textur
http://www.irfanview.com/

- GrannyViewer > do podglądu modeli z nałożonymi texturami oraz ułatwienia edycji textur
http://www.przeklej.pl/plik/gr2-viewer- … l71012l2j6

Skan:
http://www.virustotal.com/file-scan/rep … 1281518273


- Archiver BinUtils S527P105 2.Beta > do wypakowania i spakowania plików PC i pc2
http://www.przeklej.pl/plik/archiver-bi … l7g412l2j6

Skan:
http://www.virustotal.com/file-scan/rep … 1281524303


2. Instalacja programów
- Gimp + Plugin DDS > Standardowa instalacja Gimpa ,a plugin "dds.exe" wklejamy do
...\GIMP-2.0\lib\gimp\2.0\plug-ins

- IrfanView > Standardowa instalacja.
- GrannyViewer > Standardowa instalacja
- Archiver BinUtils S527P105 2.Beta > Wypakować do:
...\Documents and Settings\[Nazwa Użytkownika]\


3. Rozpakowanie PC/pc2 (Archiver BinUtils S527P105 2.Beta)
a ) Otwieramy plik RootExtract.xml i w linijce
<Action type="extract" archivePath="D:\Games\METIN2\pack\root" outputPath="Source" extractAll="YES" createXML="YES" xmlPath="RootPackGen.xml" />

"D:\Games\METIN2\pack\root" zmieniamy na własną ścieżke z folderem pack i oczywiście zmieniamy root na PC
b ) Przeciagamy RootExtract.xml na m2.exe, wyskoczy okienko z czarnym polem. Musimy chwile poczekać ąz sie wypakuje. Wtedy powstanie plik RootPackGen.xml którym później zapakujemy pliki PC oraz folder "Source" a wnim "ymir work" gdzie znajduję sie folder "pc" w ktorym są wypakowane pliki z PC.eix i PC.epk

4. Podgląd zbroji modelem i texturami (Na przykładzie Zbroji Boga Smoków)
a ) Wcześniej wypakowany folder "ymir work" kopiujemy na dysk "D:\" (na innych partycjach nie bedzie działać, przynajmniej mi nie działa).
b ) Wchodzimy do folderu
D:\ymir work\pc\warrior

I owieramy plik
warrior_yongsin.gr2

programem GrannyViewer. Powinnismy otrzymać taki efekt.

Spoiler:

http://iv.pl/images/01958219853006082176.png

c ) Na górze mamy zakładke
- "Scene Preview" > w niej bedziemy mogli podejrzeć model z texturami
oraz
- "Texture Inspection" > w ktorej podejrzymy same textury

5. Edycja textur (Gimp + Plugin DDS) (Na przykładzie Zbroji Boga Smoków)
a ) Otwieram Gimp'em plik
warrior_yongsin.dss

Wyskoczy okienko.

Spoiler:

http://www.iv.pl/images/78796220349404890897.png

Odznaczamy obie opcje i klikamy OK.
No i mamy gotową do edycji texture Zbroji Boga Smoków:

Spoiler:

http://www.iv.pl/images/01997685993922453019.png

Polecam stworzyć nową warstwe i wypełnić ja kolorem czarnym oraz przenieść ją pod warstwe z texturą. To dla lepszej widocznosci poszczególnych elementów zbroji oraz połpania się która cześc zbroji jest w danym miejscu w modelu z pkt. 4c. Tak powinno wyglądać:

Spoiler:

http://www.iv.pl/images/53376063541675749182.png

Czas coś wkoncu edytować co nie? ;p Tak wiec...

b ) Zaznaczamy warstwe z texturą. Z paska narzędzi wybieramy "Kolory>Barwienie.."
Teraz wybieramy interesujaćy nas Odcień i Nasycenie koloru zbroji
Gdy chcemy zmieniać kolory poszczególnych częśc zaglądamy w GrannyViewer i wyszukujemy część.
Przechodzimy do Gimp'a i w Przyborniku wybieramy narzędzie "Odręczne zaznaczenie obszarów" (ikonka lasso) i zaznaczmy część oraz narzędziem "Barwienie.." wybieramy interesujacy nas kolor 

6. Zapisanie edytowanej textury (Gimp + Plugin DDS)
a ) Gdy już zakonczylismy nasze "kolorowanki" usuwamy warstwe z czarnym wypełnieniem tak , aby była tylko warstwa z textura która powinna nazywać sie "main surface"
b ) Wybieramy "Plik>Zapisz Jako". Nastepnie kliknij Zapisz a nastepnie Zastąp. Powinno Ci wyskoczyć okienko:

Spoiler:

http://www.iv.pl/images/55729719268975983377.png

Gdzie w polu "Compression" zmieniamy opcje na
BC3 / DXT5

(tak jak na ss) Nie zaznaczać Generate mipmaps!!!

7. Czynności Końcowe
a ) Teraz możemy podejrzeć nasz efekt edycji w GrannyViewer. W moim przypadku jest taki:

Spoiler:

http://www.iv.pl/images/57083263802556759234.png

Ostatnio edytowany przez wynalazek125 (2010-12-28 23:22:15)


http://img837.imageshack.us/img837/6526/wynalazeksyg.gif
http://www.speedtest.pl/results/15144906.jpg
Dasz + to tez Dam (Nawet 2 )
Dasz - OO TO Pozalujesz Dostaniesz 2x - (Zasady)

Offline

 

#2 2010-12-29 12:11:15

 PatryqPL

http://imageshack.us/a/img203/9870/tzsp.jpg

Skąd: Kluczbork
Zarejestrowany: 2010-10-20
Posty: 953
Punktów :   59 
Hobby: To i tamto :P

Re: [MEGA TUT]Jak Edytowac Textury NP:Zbroje BRONIE ITD!!!

:O to chyba nie twoje te orty ;d

Offline

 

#3 2010-12-29 20:01:38

dawlol2

http://img84.imageshack.us/img84/4115/pustedobre.gif

Zarejestrowany: 2010-12-29
Posty: 2
Punktów :   

Re: [MEGA TUT]Jak Edytowac Textury NP:Zbroje BRONIE ITD!!!

Kurcze wiesz co Wynalazek 125 ? nie mogłam tego zrobić za trudne jak dla mnie, Podziwiam, podziwiam xdd

Offline

 

#4 2010-12-30 01:25:04

 Kawer

http://img84.imageshack.us/img84/4115/pustedobre.gif

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2010-12-29
Posty: 7
Punktów :   

Re: [MEGA TUT]Jak Edytowac Textury NP:Zbroje BRONIE ITD!!!

no dla mnie tez trudne xD


Nakarm zwierzaczka http://zwierzak.tk/652/kawer

Offline

 

#5 2011-01-18 20:04:58

 Nixxxx

http://img707.imageshack.us/img707/913/ruox.png

26223856
Call me!
Skąd: Tuklęcz
Zarejestrowany: 2011-01-12
Posty: 266
Punktów :   15 
Serwer: iMetin
Królestwo: Shinsoo
Poziom: 69
Profesja: Wojownik Mental
WWW

Re: [MEGA TUT]Jak Edytowac Textury NP:Zbroje BRONIE ITD!!!

Eee tam to jest łatwe...a co do poradnika to dzięki,przyda się.

Offline

 

#6 2011-01-22 23:56:09

SirHerkulesPL

http://img43.imageshack.us/img43/7783/dobrawiekszapolowa.gif

Zarejestrowany: 2010-07-22
Posty: 39
Punktów :   -1 

Re: [MEGA TUT]Jak Edytowac Textury NP:Zbroje BRONIE ITD!!!

nonono za kilka tyg. serwer wkońcu będzie godny gry(mu/ój)

Offline

 

#7 2011-01-23 08:08:33

 kamixxxx

http://img829.imageshack.us/img829/8836/3imala.gif

Skąd: Śląsk-Częstochowa0
Zarejestrowany: 2010-09-13
Posty: 160
Punktów :   
Serwer: ...Przerwa na razie...
Królestwo: ----
Poziom: ----
Profesja: ----
Hobby: Informatyka-Komputery

Re: [MEGA TUT]Jak Edytowac Textury NP:Zbroje BRONIE ITD!!!

Przyda się zajefajny TuT.


http://img9.imageshack.us/i/0battlestargalactica.jpg/

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
aband.com.pl rysowanie.info.pl Świnoujście ośrodki wypoczynkowe klej do luster podatek leśny