Witam Chcę Wam przedstawic tutorial jak edytowac textury, łatwiej i wygodniej niż to było opisane w innych tutach Wiec do dzieła
1. Potrzebne programy - Gimp + Plugin DDS > do edycji oraz zapisu plików .dds http://www.gimp.org/downloads/
Plugin: http://www.przeklej.pl/plik/dds-exe-001c0l5nd12l2j6
Skan: http://www.virustotal.com/file-scan/rep … 1281518140
- IrfanView > do podglądu textur http://www.irfanview.com/
- GrannyViewer > do podglądu modeli z nałożonymi texturami oraz ułatwienia edycji textur http://www.przeklej.pl/plik/gr2-viewer- … l71012l2j6
Skan: http://www.virustotal.com/file-scan/rep … 1281518273
- Archiver BinUtils S527P105 2.Beta > do wypakowania i spakowania plików PC i pc2 http://www.przeklej.pl/plik/archiver-bi … l7g412l2j6
Skan: http://www.virustotal.com/file-scan/rep … 1281524303
2. Instalacja programów - Gimp + Plugin DDS > Standardowa instalacja Gimpa ,a plugin "dds.exe" wklejamy do ...\GIMP-2.0\lib\gimp\2.0\plug-ins
- IrfanView > Standardowa instalacja. - GrannyViewer > Standardowa instalacja - Archiver BinUtils S527P105 2.Beta > Wypakować do: ...\Documents and Settings\[Nazwa Użytkownika]\
3. Rozpakowanie PC/pc2 (Archiver BinUtils S527P105 2.Beta) a ) Otwieramy plik RootExtract.xml i w linijce <Action type="extract" archivePath="D:\Games\METIN2\pack\root" outputPath="Source" extractAll="YES" createXML="YES" xmlPath="RootPackGen.xml" />
"D:\Games\METIN2\pack\root" zmieniamy na własną ścieżke z folderem pack i oczywiście zmieniamy root na PC b ) Przeciagamy RootExtract.xml na m2.exe, wyskoczy okienko z czarnym polem. Musimy chwile poczekać ąz sie wypakuje. Wtedy powstanie plik RootPackGen.xml którym później zapakujemy pliki PC oraz folder "Source" a wnim "ymir work" gdzie znajduję sie folder "pc" w ktorym są wypakowane pliki z PC.eix i PC.epk
4. Podgląd zbroji modelem i texturami (Na przykładzie Zbroji Boga Smoków) a ) Wcześniej wypakowany folder "ymir work" kopiujemy na dysk "D:\" (na innych partycjach nie bedzie działać, przynajmniej mi nie działa). b ) Wchodzimy do folderu D:\ymir work\pc\warrior
I owieramy plik warrior_yongsin.gr2
programem GrannyViewer. Powinnismy otrzymać taki efekt.
Spoiler:
c ) Na górze mamy zakładke - "Scene Preview" > w niej bedziemy mogli podejrzeć model z texturami oraz - "Texture Inspection" > w ktorej podejrzymy same textury
5. Edycja textur (Gimp + Plugin DDS) (Na przykładzie Zbroji Boga Smoków) a ) Otwieram Gimp'em plik warrior_yongsin.dss
Wyskoczy okienko.
Spoiler:
Odznaczamy obie opcje i klikamy OK. No i mamy gotową do edycji texture Zbroji Boga Smoków:
Spoiler:
Polecam stworzyć nową warstwe i wypełnić ja kolorem czarnym oraz przenieść ją pod warstwe z texturą. To dla lepszej widocznosci poszczególnych elementów zbroji oraz połpania się która cześc zbroji jest w danym miejscu w modelu z pkt. 4c. Tak powinno wyglądać:
Spoiler:
Czas coś wkoncu edytować co nie? ;p Tak wiec...
b ) Zaznaczamy warstwe z texturą. Z paska narzędzi wybieramy "Kolory>Barwienie.." Teraz wybieramy interesujaćy nas Odcień i Nasycenie koloru zbroji Gdy chcemy zmieniać kolory poszczególnych częśc zaglądamy w GrannyViewer i wyszukujemy część. Przechodzimy do Gimp'a i w Przyborniku wybieramy narzędzie "Odręczne zaznaczenie obszarów" (ikonka lasso) i zaznaczmy część oraz narzędziem "Barwienie.." wybieramy interesujacy nas kolor
6. Zapisanie edytowanej textury (Gimp + Plugin DDS) a ) Gdy już zakonczylismy nasze "kolorowanki" usuwamy warstwe z czarnym wypełnieniem tak , aby była tylko warstwa z textura która powinna nazywać sie "main surface" b ) Wybieramy "Plik>Zapisz Jako". Nastepnie kliknij Zapisz a nastepnie Zastąp. Powinno Ci wyskoczyć okienko:
Spoiler:
Gdzie w polu "Compression" zmieniamy opcje na BC3 / DXT5
(tak jak na ss) Nie zaznaczać Generate mipmaps!!!
7. Czynności Końcowe a ) Teraz możemy podejrzeć nasz efekt edycji w GrannyViewer. W moim przypadku jest taki:
Spoiler:
|