wynalazek125 - 2010-12-28 23:15:19

Witam
Chcę Wam przedstawic tutorial jak edytowac textury, łatwiej i wygodniej niż to było opisane w innych tutach
Wiec do dzieła

1. Potrzebne programy
- Gimp + Plugin DDS > do edycji oraz zapisu plików .dds
http://www.gimp.org/downloads/

Plugin:
http://www.przeklej.pl/plik/dds-exe-001c0l5nd12l2j6

Skan:
http://www.virustotal.com/file-scan/rep … 1281518140

- IrfanView > do podglądu textur
http://www.irfanview.com/

- GrannyViewer > do podglądu modeli z nałożonymi texturami oraz ułatwienia edycji textur
http://www.przeklej.pl/plik/gr2-viewer- … l71012l2j6

Skan:
http://www.virustotal.com/file-scan/rep … 1281518273


- Archiver BinUtils S527P105 2.Beta > do wypakowania i spakowania plików PC i pc2
http://www.przeklej.pl/plik/archiver-bi … l7g412l2j6

Skan:
http://www.virustotal.com/file-scan/rep … 1281524303


2. Instalacja programów
- Gimp + Plugin DDS > Standardowa instalacja Gimpa ,a plugin "dds.exe" wklejamy do
...\GIMP-2.0\lib\gimp\2.0\plug-ins

- IrfanView > Standardowa instalacja.
- GrannyViewer > Standardowa instalacja
- Archiver BinUtils S527P105 2.Beta > Wypakować do:
...\Documents and Settings\[Nazwa Użytkownika]\


3. Rozpakowanie PC/pc2 (Archiver BinUtils S527P105 2.Beta)
a ) Otwieramy plik RootExtract.xml i w linijce
<Action type="extract" archivePath="D:\Games\METIN2\pack\root" outputPath="Source" extractAll="YES" createXML="YES" xmlPath="RootPackGen.xml" />

"D:\Games\METIN2\pack\root" zmieniamy na własną ścieżke z folderem pack i oczywiście zmieniamy root na PC
b ) Przeciagamy RootExtract.xml na m2.exe, wyskoczy okienko z czarnym polem. Musimy chwile poczekać ąz sie wypakuje. Wtedy powstanie plik RootPackGen.xml którym później zapakujemy pliki PC oraz folder "Source" a wnim "ymir work" gdzie znajduję sie folder "pc" w ktorym są wypakowane pliki z PC.eix i PC.epk

4. Podgląd zbroji modelem i texturami (Na przykładzie Zbroji Boga Smoków)
a ) Wcześniej wypakowany folder "ymir work" kopiujemy na dysk "D:\" (na innych partycjach nie bedzie działać, przynajmniej mi nie działa).
b ) Wchodzimy do folderu
D:\ymir work\pc\warrior

I owieramy plik
warrior_yongsin.gr2

programem GrannyViewer. Powinnismy otrzymać taki efekt.

Spoiler:

http://iv.pl/images/01958219853006082176.png

c ) Na górze mamy zakładke
- "Scene Preview" > w niej bedziemy mogli podejrzeć model z texturami
oraz
- "Texture Inspection" > w ktorej podejrzymy same textury

5. Edycja textur (Gimp + Plugin DDS) (Na przykładzie Zbroji Boga Smoków)
a ) Otwieram Gimp'em plik
warrior_yongsin.dss

Wyskoczy okienko.

Spoiler:

http://www.iv.pl/images/78796220349404890897.png

Odznaczamy obie opcje i klikamy OK.
No i mamy gotową do edycji texture Zbroji Boga Smoków:

Spoiler:

http://www.iv.pl/images/01997685993922453019.png

Polecam stworzyć nową warstwe i wypełnić ja kolorem czarnym oraz przenieść ją pod warstwe z texturą. To dla lepszej widocznosci poszczególnych elementów zbroji oraz połpania się która cześc zbroji jest w danym miejscu w modelu z pkt. 4c. Tak powinno wyglądać:

Spoiler:

http://www.iv.pl/images/53376063541675749182.png

Czas coś wkoncu edytować co nie? ;p Tak wiec...

b ) Zaznaczamy warstwe z texturą. Z paska narzędzi wybieramy "Kolory>Barwienie.."
Teraz wybieramy interesujaćy nas Odcień i Nasycenie koloru zbroji
Gdy chcemy zmieniać kolory poszczególnych częśc zaglądamy w GrannyViewer i wyszukujemy część.
Przechodzimy do Gimp'a i w Przyborniku wybieramy narzędzie "Odręczne zaznaczenie obszarów" (ikonka lasso) i zaznaczmy część oraz narzędziem "Barwienie.." wybieramy interesujacy nas kolor 

6. Zapisanie edytowanej textury (Gimp + Plugin DDS)
a ) Gdy już zakonczylismy nasze "kolorowanki" usuwamy warstwe z czarnym wypełnieniem tak , aby była tylko warstwa z textura która powinna nazywać sie "main surface"
b ) Wybieramy "Plik>Zapisz Jako". Nastepnie kliknij Zapisz a nastepnie Zastąp. Powinno Ci wyskoczyć okienko:

Spoiler:

http://www.iv.pl/images/55729719268975983377.png

Gdzie w polu "Compression" zmieniamy opcje na
BC3 / DXT5

(tak jak na ss) Nie zaznaczać Generate mipmaps!!!

7. Czynności Końcowe
a ) Teraz możemy podejrzeć nasz efekt edycji w GrannyViewer. W moim przypadku jest taki:

Spoiler:

http://www.iv.pl/images/57083263802556759234.png

PatryqPL - 2010-12-29 12:11:15

:O to chyba nie twoje te orty ;d

dawlol2 - 2010-12-29 20:01:38

Kurcze wiesz co Wynalazek 125 ? nie mogłam tego zrobić za trudne jak dla mnie, Podziwiam, podziwiam xdd

Kawer - 2010-12-30 01:25:04

no dla mnie tez trudne xD

Nixxxx - 2011-01-18 20:04:58

Eee tam to jest łatwe...a co do poradnika to dzięki,przyda się.

SirHerkulesPL - 2011-01-22 23:56:09

nonono za kilka tyg. serwer wkońcu będzie godny gry(mu/ój)

kamixxxx - 2011-01-23 08:08:33

Przyda się zajefajny TuT.

www.priv-m2.pun.pl Regały z drewna