Przemox - 2011-08-19 19:25:41

http://stronghold.gry-online.pl/grafika/sboxd.jpg

O grze:

Stronghold to strategia czasu rzeczywistego z 2001 roku, autorstwa firmy FireFly Studios. Twierdza (taką nazwę nosi gra w Polsce) to unikalne połączenie tradycyjnych strategii typu rzeczywistego z grami typu sim, w których zajmujesz się budowaniem (Caesar 3, Sim City).

W Twierdzy głównym zadaniem gracza jest budowa zamku, zarządzanie jego społecznością. Tworzymy zamkową ekonomię, dbamy o zapasy żywności, o własną popularność wśród poddanych oraz podnosimy walory obronne zamku, budując wieże, mury i zastawiając pułapki.

Stronghold - przeciwnicy
Powyższy schemat nie zawsze jest prawdziwy, gdyż możemy również stać się stroną atakującą zamek. Szerokie spektrum możliwości dają nam różnorodne tryby gry. W kampanii militarnej (21 misji) rozprawimy się z czterema wymagającymi przeciwnikami komputerowymi, z których każdy preferuje różne sposoby walki. Inne dostępne tryby gry to:
-misje typu "oblężenie" (atak lub obrona zamku, bez możliwości rozbudowy zamku)
-misje typu "inwazje"
-kampania ekonomiczna (5 misji)
-misje ekonomiczne
-tryb swobodnego budowania
-rozgrywka multiplayer (do 8 graczy)

Twierdza zachwyca nas znakomitą, szczegółową grafiką 2D oraz dopracownymi animacjami postaci. Dostępne rozdzielczości to 800x600 i 1024x768.
W grze usłyszymy również klimatyczną, oryginalną ścieżkę dźwiękową oraz realistyczne odgłosy zamkowego życiu i walki oraz setki odzywek naszych poddanych, żołnierzy i przeciwników.

Akcja gry umiejscowiona jest w średniowiecznej Anglii. Walka skupia się na budowaniu, obronie i oblężeniu zamków. W grze pojawiają się machiny oblężnicze (balisty, mangonele, katapulty), kilkanaście typów jednostek (rycerze, łucznicy, kusznicy, włócznicy), w tym kilka jednostek o specjalnym przeznaczeniu (inżynierowie, kopacze, żołnierze z drabinami).

W Stronghold zamki stają się żyjącymi społecznościami wymagającymi podejmowania wielu decyzji. Gdzie umiejscowić farmy? Czy rozciągnąć naszą linię obrony, aby chronić jak najwięcej budyków?
W grze pojawia się mnóstwo elementów związanych z obroną zamku, takich jak fosa, most zwodzony, wilcze doły, rowy ze smołą, wrzący olej.

Grę uzupełnia edytor umożliwiający tworzenia własnych map i scenariuszy.

W Polsce gra ukazała się 1 grudnia 2001 roku w polskiej wersji językowej. Dystrybutorem Twierdzy jest firma Play-It.


http://www.gamershell.com/static/screenshots/2888/46211_full.jpg

Skróty Klawiszowe:

P - Pauza
Klawisze strzałek - przewijanie mapy
TAB - włączanie/wyłączanie panelu interfejsu
SPACJA - Spłaszczenie krajobrazu. Bardzo przydatne! Pozwala się lepiej zorientować w rozmieszczeniu budynków jak i elementów krajobrazu. Ponowne wciśnięcie SPACJI spowoduje powrót do normalnego widoku.
V - po wciśnięciu tego klawisza krajobraz zostanie "obniżony", tak aby można było zajrzeć za przeszkody
Z - przybliża/oddala widok
X - obrót widoku o 90 stopni w lewo
C - obrót widoku o 90 stopni w prawo
+ i - (klawiatura numeryczna) - regulacja szybkości gry
ALT-Q - zapis wyglądu ekranu gry do pliku w głównym katalogu gry (w formacie .bmp)
S - wyśrodkowanie widoku na drogowskazie(-ach)
H - wyśrodkowanie widoku na Twej siedzibie
G - wyśrodkowanie widoku na spichlerzu
B - wyśrodkowanie widoku na koszarach
M - wyśrodkowanie widoku na targowisku
CTRL plus 0-9 - grupowanie wojsk. Zaznaczone jednostki przyporządkowuje do jednej z 10 grup (0-9). Odtąd, wciskając ten sam klawisz możesz wybrać tę grupę wojsk. Ponowne wciśnięcie klawisza spowoduje wyśrodkowanie widoku na danej grupie jednostek.
SHIFT - po wyborze jednostki(-tek) przytrzymujać klawisz SHIFT i klikajać lewym klawiszem myszy na mapie rozmieszczasz znaczniki przemarszu (maksymalnie dziewięć). Przydatne m.in. w wyznaczaniu bardziej skomplikowancych tras patrolowych.
CTRL plus ALT plus 0-9 - oznaczanie lokacji na mapie zakładkami. Jednoczesne wciśnięcie klawiszy CTRL, ALT oraz jednego z klawiszy od 0 do 9 spowoduje utworzenie zakładki wskazującej aktualną lokację na mapie. Przywołanie zapamiętanje tak lokacji nastąpi po wcisnięciu klawisza ALT i odpowiedniej cyfry.
F1 - w trybie swobodnego budowania pozwola wywołać zdarzenie lub inwazje "na życzenie". Uwaga! Działa tylko w wersji 1.2 gry.

Tryb dla wielu graczy:
ENTER - rozmowa. W trybie dla wielu graczy w celu przywołania okna rozmowy wciśnij ENTER.
F1 - F12 - w trybie dla wielu graczy wciśnij jeden z klawiszy funkcyjnych, aby wysłać obelgę do wszystkich graczy.

Edytor map:
ALT-H - pauzuje grę w trybie edycji map
ALT-E - zabija wszystkie zwierzęta
ALT-' - w miejscu gdzie edytujesz scenariusz (dodajesz inwazje, zdarzenia, itp.) wyświetlany jest panel służący do ustawiania początkowego poziomu podatków, racjonowania oraz zapasów złota w trybie edycji map
ALT-V - Lord pojawia się od nowa
ALT-D - wyświetla połączenie oraz warstwy łączące
ALT-, [przecinek] - pozwala zmienić rodzaj mapy na głównym ekranie edytora map. Uzyskujesz również dostęp do opcji zmiany wielkości mapy. UWAGA! Zmniejszając mapę, utracisz obszar gry na jej krawędziach, korzystaj zatem z tej funkcji ostrożnie, gdyż wprowadzonych zmian nie można póĄniej anulować.


http://www.urstorm.com/vb/urSTORM/2010/07/1792.jpg

Wymagania:

Procesor: Pentium II 300 lub szybszy (zalecany 550 Mhz)
Pamięć: 64 MB RAM
Karta grafiki: 4 MB, rozdzielczość 800x600, kompatybilna z DirectX 7.0
Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 7.0
CD-ROM 8x
Miejsce na HDD: 850 MB
System operacyjny: Win 95/98/ME/2000
Modem 56 Kbs do gry przez internet

Cabron - 2011-09-01 15:35:19

Świetna gra miło przy niej spędziłem czas, ale szkoda że skopiowane. :P

Buhaha - 2011-09-01 15:47:38

Eee tam skopiowane .. Ale kolorki dodał :)

Przemox - 2011-09-01 17:40:43

Dziś premiera Stronghold 3

Przy okazji zapraszam na moje sieci hamachi o strongholdzie :

StrongholdXAT
StrongholdXAT-2
StrongholdXAT-3 i tak do 25.
Zapraszam ;)

ehotelsreviews Hotele Reutlingen olej z pestek malin meble rustykalne SĂśk efter hotell